tisdag, februari 06, 2007

 

Nu är det som ett julkort...

...här på ön när jag tittar ut genom fönstret. Stora snöflingor dalar sakta ned på den vita marken och det är totalt vindstilla. Tyvärr så är det fel årstid, julen har redan varit och jag hoppas på att våren ska överraska mig varje morgon när jag tittar ut. Jaja, jag vet att det fortfarande ska vara vinter men det känns så meningslöst nu på något sätt. Jag vet ju också att i morgon har snön tinat bort och istället har vi fått lervatten och modd. Bilarna rostar sönder och vi drar in all skit i huset.

Ibland smyger sig Mr. Hyde in i mig. Han tränger undan Dr Pellepenna, som är en skapligt miljömedveten människa, och föreslår viskande att Dr. Pellepenna ska låta båda bilarna stå på tomgång ute på ladugårdsplanen över natten. Mr. Hyde menar att det skulle påskynda förintelsen av ozonskiktet och därmed skulle vi få sommar fortare här i landet. Dr. Pellepenna skäms när han hör sådana tankar inifrån sitt huvud...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?