lördag, februari 24, 2007

 

Post-tenta...

...som lilla My beskriver aktuell tidsperiod!

En känsla av välbefinnande sprider sig i kroppen. En tidig morgon, 17 mils bilkörning, en mental urladdning under tre timmar, 17 mils bilkörning igen följd av en gammaldags hederlig mellanöl gör att kroppen snabbt går in i ett tillstånd liknande dvala. Jag bloggar därför snabbt innan förmågan försvinner.

Apropå lilla My, hon var så korkad att hon svarade Habermas istället för Bourdieau på frågan om vilken vi förknippade med "habitus" och vad-det-nu-var-mer-för-två-begrepp. Jag var inom parentes lika korkad! ;) Men om frågan var formulerad som jag minns det, "Vilken person förknippar DU med..." så kan vi ju inte få fel på den även om vi skriver "Musse Pigg"! Där kan vi rädda en poäng om vi har lust. Fast jag tror jag avstår från att förnedra mig och sväljer skammen istället.

I vilket fall är det skönt att eländet är över. Visst är det härligt att lämna fram provet och gå ut i korridoren och ha lite flamsigt eftersnack? Det är en välbehövlig rit!

Idag tror jag inte att jag ska titta någon av er andra i klassen djupt i ögonen och fråga "Var det skönt för er också"? Men känslan är väldigt snarlik!

Comments:
hahaha, skrev ni också Habermas?! det gjorde jag med... vet inte om det är för att habitus och habermas låter så likt som gör att jag alltid blandar ihop det... :P
 
Klart att jag kämpar och hänger kvar...jag tänker inte ge upp! =)

Fast tv, nattsudd och Stallarna är fortfarande något som jag prioriterar. Inatt är det premiär för Kanal 9. Med Oscarsgalan. Och vi vet ju alla vem som kommer titta....MOI! haha :P

För övrigt kan jag meddela att även jag skrev Habermas...haha
 
Så Göran Palm var alltså fel? Haha ;)
 
jag överklagar om vi får fel på den! ;)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?