torsdag, februari 22, 2007

 

Torsdag 22.2.07

Maria, vad besvärlig du är och vad konstiga saker du säger ibland! Mycket är bra och intressant men mycket är lustigt. Hur kommer det sig att du visar en tabell och konstaterar att skillnaden mellan två grupper är marginell när du i en annan tabell gör stor sak av samma lilla skillnad? Och hur kan man analysera en grupp "som i första hand nyttjar massmedier som kunskapskälla" och göra det "oavsett om man [de] använder medierna eller inte"?

Och hur kommer det sig att saker och ting inte blir 100 procent när man slår ihop dem? Och hur kan en som hyr videofilm en gång i månaden betecknas som högfrekvent videotittare? I så fall är jag en högfrekvent mc-förare, jag har nämligen kört mc två gånger i mitt liv.

Förlåt om jag är ovanligt grinig nu Maria, men jag gillar inte att tentaplugga och det får bland annat du lida för. Men lite krav kan jag ju få ställa, du är ju ändå ansedd medieforskare i den underbara staden Göteborg! Men ändå känns det som om hela världen sjunger:

Har du kommit nånstans
Har du sumpat din sista chans
Är du framme nu
Har du valt en väg att gå
och ett mål att sikta på
och är det verkligen du?
Är det verkligen du...

Comments:
du är så klagig! själv tycker jag hela texten blir mer spännande med alla fel och konstigheter... :D
 
du e så rolig :D
 
Ah den laten ar sa bra!!! Winnerback rules! :D
 
Mmm, en av hans bästa om jag får bestämma. Och det får jag, det är ju min blogg! Men just nu är det "First day of my life" som lyssnas mest på här. Tack för tipset! :D
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?