lördag, mars 24, 2007

 

Att vara informatör på SÄPO...

...måste vara idealet för den som inte kräver så stor arbetsbelastning. DN skriver om att en terrormisstänkt har svensk koppling. Som vanligt uttalar sig inte SÄPO om operativa frågor "oavsett om vi jobbar med det eller inte".

Jag förstår att de inte uttalar sig, det ligger liksom i arbetets natur. Samtidigt undrar jag varför de överhuvudtaget behöver en informatör? Jag funderar allvarligt på att söka tjänsten när den blir ledig om de överhuvudtaget berättar att den ska tillsättas, det kanske kommer att vara hemligt?

Kan förresten en fråga vara operativ om man inte jobbar med den?

Comments:
Det går alldeles utmärkt att gå in på min blogg och titta för nu har jag avslöjat varför jag är så nervös... ;)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?