fredag, mars 30, 2007

 

Efter mörker kommer ljus.

Klockan fem i morse var det förbaskat mörkt och sängen var ovanligt varm och god. Men jag bet ihop och studsade upp utan att ens snooza. Den stora tentadagen hade infunnit sig!

Jag gick upp direkt eftersom jag ville hinna ta en dusch och få i mig en hink kaffe och några smörgåsar innan jag stack iväg. Dessutom ville jag ha gott om tid på mig så att jag skulle hinna hämta mig en påtår i cafeterian i skolan och hinna "känna" in tentasalen. Därom blev intet!

Allting framskred enligt planerna ända till jag råkade ut för stopp i toaletten. Det blev till att leta hink och köra vräk-i-vatten-metoden. Inga problem, men tiden rann iväg. Tack och lov var det tre plusgrader ute så jag skulle åtminstone slippa skrapa rutorna på bilen. Trodde ni på det? Nej, jag tänkte väl. De tre graderna måste ha kommit senaste halvtimmen för när jag kom ut så var det till att hänga tungt på isskrapan, det var kärnis!

När isen äntligen var borta (samt hälften av glasytan) kunde jag äntligen komma iväg. Vis av erfarenheten (läs fortkörningsböterna nyligen) ville jag inte köra alltför fort så när jag kom fram till skolan var det bara 6-7 minuter kvar. Säg adjö till kaffet!

Lilla syster kom ännu senare än jag. Min plan för att låta gnistor slå ut ur hennes ögon lyckades när jag planerat fräste: "Du ska hänga jackan där bak i salen". Hon piggnade till direkt, svartnade i ögonen och fräste något tillbaka. Det känns så fint att få väcka sina kompisar så de är tentaberedda, jag är en god människa!

Så, för att återknyta till rubriken, efter morgonens mörker har alltså ljuset kommit. Livet är underbart och här kommer bevisen för detta påstående:

1. Solen skiner och det är vår!
2. Tentan är över och den gick bra!
3. Det är fredag (post-tentafredag) och jag avnjuter en god belgare, dvs en Leffe Blonde
4. Det är roligt att planera fredagsmat och idag kommer den att bestå av kycklingfilé med oskalad klyftpotatis, champinjonsås och en massa vitlök.
5. Jag har köpt en kanonfin cykel i stan. Begagnad men ljuvlig. Här ska cyklas till skolan!

Comments:
hihihi.. jag visste att det skulle lämnas där bak! men jag hade många grejer att lämna på bänken först... jag är lätt irriterad när jag är sjuk... :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?