torsdag, mars 08, 2007

 

En av alla dom...

...tillhör jag. Det vill säga en av alla dom som funderar på om morgondagen blir bra. Fast egentligen tror jag det blir riktigt bra med spännande föreläsningar och ganska mycket folk i bänkarna.

Men just nu är jag bara trött och sliten. Vad kämpar vi för? Är det värt att lägga så mycket kraft på de här föreläsningsdagarna när syftet är så oklart och intresset så måttligt? Det känns som vi är ett gäng vita möss som studeras uppifrån genom en glasruta. Det vetenskapliga syftet är att se hur långt man kan driva oss att arbeta för två poäng för att fixa något som skolan ändå inte är särskilt intresserad av.

Men ibland så är jag fast. Kan Du känna likadant?
Att allt man gör är bara plast och faktiskt föga intressant.
Och ibland är allting kaos, och jag blir mörkrädd mitt på dan.
Ibland behöver jag en paus och är Du hyfsat likadan
kan vi gå vilse genom stan.
(LW of course)

Och denna paus kan vi alltså ta genom att gå vilse i morgon after school. Sivans är plejset! :-P

Comments:
Allra käraste Lasse, han beskriver allt så bra...

=)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?