onsdag, mars 07, 2007

 

Nu har jag pluggat nästan hela dagen...

...och förutsättningarna har varit optimala: Suddagumma ligger och slöar med en bok och simulerar lite sjuk fortfarande och min äldsta är hemma och pluggar inför sin tenta på fredag. Hon tyckte att förutsättningarna för att kunna koncentrera sig på studerandet var bättre här än i Göteborg. Förmodligen menar hon att det inte finns så mycket roliga saker som drar här, och det har hon förstås rätt i. Dessutom har hon lagt beslag på min bärbara för att kunna plugga vilket har gynnat mitt läsande i rättsvetenskapen. Jag har varit tvungen att släpa mig till en staionär dator då och då för att kolla messenger och mail och därför har jag inte fastnat lika mycket i cyberspace som jag normalt har en tendens att göra.

Men nu är det slutpluggat. Vi har nyss lassat in våfflor med grädde och blåbärssylt och nu ska vi göra ett nytt försök att avsluta kvällen med "The last king of Scotland". I morgon bär det av till staden igen för föreläsningar och MKV-dagar. Hoppas allt faller på plats med det evenemanget. Det tror jag att det gör, trots ett jäkla virrvarr på några punkter. Jag ser fram mot utvärderingen!

Comments:
Det är tur att du inte använder riktiga namn på din blogg, det hade varit ett brott mot personuppgiftslagen enligt PuL 33§ st 1 nämligen. Om du inte hade bett om tillåtelse först alltså ;) tihi
 
Denna blogg drivs av journalistiskt motiverat sanningsökande och då gäller inte PUL. Alla har rätt att få veta att jag äter våfflor med blåbärssylt! Det är bara om någon anser sig kränkt av mina texter som tveksamheter kan uppstå och då är det upp till var och en att dra igång ett enskilt mål om skadestånd.

Förresten är inte alla namn påhittade, de finns i verkligheten. Du har till exempel lånat din systers namn. :-P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?