tisdag, mars 13, 2007

 

Nu slipper vi förmodligen säga bomb...

...och BinLaden hela tiden när vi pratar i telefonen i syfte att överbelasta signalspaningen. Genomförandet av utökad rätt till avlyssning verkar dröja, åtminstone till nästa sommar. Länk Det verkar som att vissa centerpartister också hakar på oppositionen: Länk Vad skönt att några har börjat fundera på de demokratiska frågorna och att kampen mot terrorismen, verklig eller inbillad, sätts i relation till våra fri- och rättigheter. Det får mig att tänka på proportionalitetsprincipen i rättsvetenskapen.

Andra saker som är värda att nämna är att det har varit underbara vårdagar, både igår och idag. Att jag sedan tillbringar dessa dagar i bilen, skolan eller hemma i soffan med böckerna spelar inte så stor roll. Jag blir gladare och piggare bara av att se ljuset! Piggare behöver jag absolut bli, det har varit mycket nu och jag känner mig sliten. En dryg veckas semester snart kommer att sitta fint. Vi får se hur mycket semester det blir, jag funderar på att passa på att sluta snusa när vi åker till Washington. Då har jag inget val, tar jag inte med mig snus så kommer jag inte åt något på hela tiden. Dessutom slipper jag försöka förklara för alla säkerhetsvakter på Heathrow och Dulles vad jag smugglar i små runda dosor (vilket jag fick göra vid ett flertal tillfällen under förra resan). Nikotinplåster är säkert lättare att smuggla.

Sedan återstår frågan: Kan jag fixa ett G i statistiken med abstinenser? Ett VG är väl inte ens att tänka på.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?