onsdag, mars 14, 2007

 

Säkra vårtecken:

1. Gässen går och betar på åkern utanför.
2. Årets glasslista presenteras
3. Hundägarnas gamla synder börjar osa

Kriterierna under punkt ett och två är uppfyllda. Gässen går här utanför och tidningarna har satt igång glassreportagen. Det stora glassbolaget är nästan det enda som får denna gratisreklam. Har de smörjt redaktionerna (med vanilj) tro? Hur som helst, årets stora glassnyhet är ingen nyhet utan den gamla kära Top Hat som är tillbaka i kylarna igen! Hur kunde de överhuvudtaget ta bort den? Men det är klart, av en glasstillverkare som upphör med tillverkningen av päronpuck och apelsin-igloo kan man förvänta sig vad som helst!

Apropå päronpuck så hör jag till en försvinnande liten minoritet som föredrar päronsmak på glass. Päron ingår i smaken "annan" som får fem procent av "väljarna". I topp ligger chokladsmak med 28 procent, följd av vanilj- och lakritsanhängarna, 16 respektive 14 procent. Hmmm, jag har tydligen ingen trendkoll. Jag trodde vaniljsmak var helig för de flesta.

Visst ja, jag höll på att glömma punkt tre. Äh, vi fortsätter glömma den vad?

Comments:
Noterar att ej heller jag följer mittfåran. Är inte så förtjust i choklad eller jordgubb (var inte jordgubbssmak högt på listan? Nästan svårt att hitta glass utan). Och lakritsglass... Nä jag är nog för gammal.
 
hmmm undrar vad för männsikor dom frågat... klart att vanilj är godast! dock trevligt med ett chokladöverdrag... :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?