fredag, mars 02, 2007

 

Snooze är en bra uppfinning!

Idag har jag snoozat från kvart i åtta till halv tio. Jag kom bara inte ur sängen. Till slut blev katten förbannad och jamade! Det är snudd på förnedrande att se halva klassen uppe och redan inloggade på msn när man vacklar till datorn med en kopp kaffe. Jen G är jämt lika läskigt morgonpigg som jag normalt är. Ängeln blir tidigare och tidigare så här gäller det att kämpa för sin "uppe-förstplats". Tack och lov finns det en pålitlig person som vaknar först 4-5 timmar senare. Det får mig alltid att, trots allt, känna mig präktig!

Snooze kan förresten översättas till tupplur som är ett ballt ord men har en hög nördfaktor. Lur betyder "lätt, kortvarig sömn" säger NEO och hänvisar till "slummer" som betyder samma sak. Men var kommer "tupp" ifrån? För mig betyder tupp mer vakna än sova?

Comments:
hmmm, jag hoppas verkligen att jag inte representerar den person som vaknar 4-5 timmar senare... :P
 
Jag skulle väl aldrig komma på tanken att...
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?