torsdag, april 12, 2007

 

Dags att åka hem!

Det känns lite sorgligt men samtidigt bra. Kul att träffa kompisar därhemma igen. Och det ska bli kul att vara i stan och gå i skola och träffa alla där. Sedan tror jag inte att jag orkar turista så länge till eftersom nikotinplåstrens "inte sova"-effekt består. Nu är jag nog nere på tre timmars sömn per natt!

Igår gjorde vi en långtripp ned till Jamestown där de första engelsmännen steg iland. Där var en kvinna som guidade och spelade rollen av en immigrant "från tiden". Hon bar omkring på en levande tupp! Kvinnan var helt sagolikt rolig och vi i publiken vred oss av skratt hela tiden. När vi körde hemåt sa de på radion att en långtradare med släp hade vält och blockerade hela motorvägen så vi svängde av och körde småvägar (tillsammans med de andra 1000 bilarna som gjorde detsamma). Vi kom inte hem förrän vid elvatiden på kvällen. Det blev en kopp the och sängen.

Det var ändå bra med en så pass lång utflykt. Jag satt i det bekväma baksätet på Cadillacen och pluggade. Tyvärr gick jag i väggen efter halva hemresan. Dels var jag trött, dels blev det för mycket matematik och formler.

Apropå Cadillac så har jag fått snobbiga vanor här i USA. Förutom att jag blivit van att glida runt i en Cadillac Northstar så bor vi i ett exklusivt bostadsområde med vakter. Jag har dessutom köpt mig ett par Steve Madden-skor. Bäst att jag åker hem nu så jag kan bli mitt vanliga slobbiga jag som åker Toyota.

Nu ska vi iväg och försöka hitta en Apple-Store. Här gäller det att handla medan priserna är amerikanska. Ni vill väl ha en stämningsbild med författaren förresten? Igår orkade jag inte fotografera något så håll tillgodo med en bild från Chinatown.

Sofia: Ha så roligt i Washington. Jag kan inte rekommendera något särskilt. Det är okej men inte i närheten av New York. Det finns nästan inget "Downtown" utan stan består av banker och offentliga byggnader. Ska du shoppa så ta gul eller blå metro till Crystal City eller Pentagon City


Comments:
Woohoo jag gick där på samma plats som du är på bilden i lördags! Coolt :D haha
 
Minsann! Vad gjorde du i Chinatown, du kom väl inte med de billiga kinesiska bussarna? Jag var och skulle vinka av en yngre släkting som skulle åka tillbaka till Philadelphia med det bussbolaget förra söndagen. Hon hade bokat och betalt via Internet. Bussen skulle gå 16.00 och vi var där 15.40. Tjugo över fyra var det femton människor som fortfarande köade och väntade på bussen. Det var svinkallt så vi bildade en lynchmobb och gick över till bussbolagets kontor. Då visade det sig att bussen blivit full redan 15.30 så då stack den. Bokningar sket de fullständigt i!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?