söndag, april 08, 2007

 

Gääääsp!

Jag har slutat sova. Tredje natten med fyra timmars sömn nu. Jag har hela tiden trott att det berodde på tidsomställningen, men nyss läste jag på nikotinplåsterförpackningen att biverkningarna var bland annat sömnproblem och livliga drömmar. Confirmed!

I övrigt så går det förbaskat bra att vara utan snus. Jag tänker knappt på det vilket kanske är lika bra för i fredags skulle jag lägga in en prilla efter maten och kom på att den tiden var över. Jag började nästan gråta, det var som att inte hinna säga farväl till en gammal kompis.

Lite resedagbok då:

I fredags kväll när vi turistat färdigt i City och kommit tillbaka "hem" till våra släktingar så kom Ingrid, en av de yngre släktingarna. Hon hade kommit med buss från Philadelphia där hon bor. En jättehärlig tjej som vi hängde mycket med i Nebraska för två år sedan. Eftersom vi satt och pratade och åt fondue halva natten så tog vi det lugnt igår. Vi fick sovmorgon till halv tio vilket ju var skönt för de andra. Själv låg jag och tittade i taket från halv fem. Efter frukost och lite pyssel åkte vi till ett stort köpcenter och shoppade loss. Det hade snöat under natten och var nollgradigt så det var en bra dag att vara inomhus. Har jag sagt att jeans kostar runt 150-200 kronor och skor 50-150 kronor? Det gäller att passa på att "tjäna" pengar. Efter fyra timmars rännande i affärer åkte vi till busstationen och hämtade Ingrids pojkvän. Alla var trötta så vi åt middag och hängde vid en film, "Djävulen bär Prada".

Idag ska de flesta iväg till kyrkan, vi är ju i USA. Jag har fått ledigt från detta evenemang och ska stanna hemma och läsa kvantitativa metoder istället. Perfekt timing!

Nu ska det bli pannkakor med lönnsirap till frukost.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?