tisdag, april 17, 2007

 

Hälsoguru, jag?

Idag gick jag upp kvart över sex. Efter att ha ordnat en kopp kaffe så har jag suttit och läst "Sociologisk metodik" i en och en halv timme. Nu äter jag gröt till frukost, något jag började med i USA eftersom våra släktingar hade de vanorna. Dessutom har jag ju slutat snusa och börjat cykla. Det här är liksom inte jag! Jag kanske kommer att få ett långt och friskt liv trots allt? Just denna vecka får cykeln i och för sig stå i garaget, jag är fortfarande förkyld även om det första dygnets feberelände snabbt gav vika.

Återigen är det en härlig morgon med strålande väder. Jag måste verkligen fixa AC:n på bilen. Det blir ingen rolig sommar annars. I och för sig sitter jag mer i bussarna än i bilen sommartid. Usch! Det är förresten dags att köpa nya nikotinplåster. Undrar om jag törs gå ned i styrka redan nu? Det vore skönt att få sova någon gång ibland...

Comments:
Skrota nikotinplåster. Det funkar ändå!
 
Mmm, du har säkert rätt. Men den psykologiska faktorn betyder också en hel del. ;-)
 
Kan inte du ställa upp i TV3:s "Du är vad du äter?" :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?