torsdag, april 26, 2007

 

Jag orkade inte åka hem igår...

...eftersom grupparbetet drog ut på tiden. Dessutom ska jag försöka få till ett diagram med spridning kring typvärdet och med en regressionsaxel. Så därför sitter jag här i stan och längtar ut i solen.

Jävlar vad bra det går att göra diagrammet förresten. Hittills har jag lyckats göra ett tomt!!! diagram. Jag har seriöst försökt tolka det men det säger ingenting. Det kännetecknar för övrigt vårt grupparbete: Fyllt av goda intentioner men ganska förvirrat. Jag har sett helt nya egenskaper hos mina gruppkompisar: Anna O är inte den tysta och snälla, hon är den stenhårda och analytiska. Andy-Pandy gör obscena gester mot dataskärmen istället för att komma med sina vanliga briljanta analyser. Själv flinar jag mest, börjar förklara men tappar omgående bort mig. Fast på något sätt faller bitarna på plats, vi börjar nog fatta vad vi håller på med (hoppas jag).

Dagens låt är "Lovers Dream" med Anna Ternheim. Den var gårdagens också, undrar om grannarna börjar tröttna på den?

Nej, nu står jag inte ut längre. Cykeln väntar och detsamma gör stan. Jag behöver fylla på i kylskåpet om jag ska få någon middag idag. Dessutom vill jag hitta några tunna fina vinglas, vi har oändligt mycket glas till rött vin hemma men inga till det vita. Så kan vi inte ha det, sommar och vitt vin hör ihop!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?