torsdag, april 19, 2007

 

Jag skulle ju ta det lugnt och bli frisk!

Det går bara inte. Konstigt egentligen, jag är ju en av världens lataste personer, det borde fungera av sig själv.

Igår kväll när jag släpat mig hem från stan skulle SAAB:en lämnas på verkstad för att få nya däck och lite annat. Jag gjorde upp med Suddagumma att hon skulle åka direkt från jobbet till verkstaden med Toyotan och hämta mig där. När jag lämnat SAAB:en och stått och huttrat fem minuter ringer hon och berättar att hon står en halvmil söderut med kokande motor. Hallå, vad händer? Det är ju en Toyota, den SKA inte gå sönder! (Förmodligen har det att göra med att Lilla syster körde så hårt med den på linjerna). Mina ögon föll på en bil utanför verkstan som var snyggt målad med texten "Lånebil". Jag snackade till mig den och några flaskor vatten och åkte ned till Suddagumma och den kokande bilen. Nu hade vi två bilar på verkstad!

I morse ringde verkstaden och sa att SAAB:en var snygg och fin med nya däck och fälgar. Med andra ord var den klar. De berättade också att de försökte få upp en ny kylare så att Toyotan skulle vara fit for fight på fredag kväll. Samtidigt undrade han om han skulle kränga på Toyotans nya däck på vinterfälgarna. "Nej, stopp" skrek jag. Jag fick slänga mig i lånebilen och åka upp till verkstaden och byta ut lånebil mot SAAB, fara hem igen, koppla hästtransporten, lasta in Toyotans lättmetallfälgar med utslitna däck på (och en hoper andra däck jag ville bli av med), köra upp till verkstaden igen och rulla av alla däck. Nu var läget skapligt under kontroll.

När jag ändå var i närheten av mitt gamla jobb bestämde jag mig för att åka förbi och säga hej. Samtidigt kunde jag passa på att handla lite i affären som ligger bredvid. På jobbet fick jag veta att min mentor dött förra veckan. Usch vad sorgligt! Och vem ska nu ta hand om mig?

Efter lite snack och snyft på jobbet handlade jag och åkte hem. Av med hästtransporten, in med maten i kylen. Nu skulle jag vila. Visst faaaan, akvarierna blev ju aldrig rengjorda innan resan till Washington! Två timmar senare har febern stigit en bit igen och att plugga är inte att tänka på. Hur ska denna kurs sluta?

Comments:
din skit!!! jag gjorde inget med din dumma bil!! *gråt*
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?