söndag, april 01, 2007

 

Slut på ledigheten!

Igår var det ledig dag som gällde. Vilka semestrar vi som pluggar har, en halv fredag och en lördag är en lyxig långledighet! Men nu är det bara att ta nya tag och nu gäller det kvantitativa undersökningar. Jag hann läsa en tredjedel av Trosts enkätbok på förmiddagen innan Suddagumma jagade ut mig i solen. Nu har vi eldat och släpat kvistar och halva träd i tre timmar och jag är totalt slut. Suddagumma saknar någon form av spärr mot smärta och trötthet (jag tror det är ett könsbundet handikapp) så hon är fortfarande ute och sliter. Själv fick jag hasa mig in mot löfte att fixa middag och disk. Ett mycket lätt val!

Förresten skaffade jag en cykel till igår. Några kompisar som hört att jag jagade cykel ringde och hade en tioväxlad hoj för noll kronor. Vi åkte och tog en fika hos dem och tittade på cykeln. Den var mycket fin och jag cyklade glatt hem på den efter kaffet. Tyvärr gick inte mina försök att pruta särskilt bra men man kan inte lyckas med allt. Nu har jag i alla fall en cykel i stan och en på ön!

Resten av dagen ser ut som följer:

1. Dusch (jag stinker rök).
2. Enkätboken.
3. Disk.
4. Laga mat.
5. Enkätboken.
6. Hopp och lek. En film kanske?

Jag undrar om dygnets timmar räcker till idag?

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?