tisdag, april 03, 2007

 

Vårtröttheten är här...

...och den drabbar bland annat bloggandet. Men häng i, får jag en dryg veckas paus under Washingtonresan så är jag igång igen.

Som sagt, jag är ständigt trött nu för tiden. Men våren är ändå underbar. Jag är alldeles lyrisk över att kunna cykla till skolan. Men väl där får jag anstränga mig för att begripa vad Songbirds fästmö säger på lektionerna. Och tala inte om all litteratur vi ska häva i oss! Det är väldigt besvärligt att läsa när ögonen faller ihop hela tiden. Jag behöver förmodligen lite semester och det är precis vad det ska bli nu. På torsdag drar vi till Washington och där ska jag bara vandra omkring och se på människor. Ja, och så handla en massa skor och kläder. Och så Smithsonian förstås. Men att gå igenom det amerikanska folkets historia går väl på en kvart för jag antar att indianerna inte räknas in? Och besök på The National Aquarium. Och gärna en musicalföreställning. Jag undrar om de har sådant där eller om man måste upp till NY? Jag kommer inte helt undan skolan, tre kursböcker är med på resan.

Hmmm, det verkar inte bli så mycket vila. Men omväxling förnöjer sägs det så förmodligen kommer jag hem och är förnöjd. Det blir man kanske pigg av?

Vem vet, jag får kanske låna en dator hos tjocka släkten så jag kan blogga lite under veckan? ;)

Comments:
Du kan roa dig med att fråga på Smithsonian om det är sant det som sägs om Bröderna Wright. Att dessa herrar donerade sitt flygplan mot att Smithsonian hävdade att br. Wright var de första som flög. Det har ju i så fall fungerat. Ingen kommer ihåg namnet på killen som puttrade i luften nåt år före... (inte jag heller)
 
Fatta chocken när hon säger att vi har 2 barn. 2 tvillingar. Fast jag lugnade ner mig när hon berättade att det var katterna hon syftade på... :P
 
Hörru, när är du i Washington D.C. egentligen? Jag ska dit 14 april.
 
Jag åker hem sent på torsdagskvällen den 12:e. Vad trist! Vi får säga hej i Växjö istället. :)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?