måndag, maj 07, 2007

 

B-uppsatsen i fokus!

Idag har vi haft inledande handledarmöte och i morgon kör vi igång med första gruppmötet. Nja, andra egentligen, vi har redan haft ett kort möte där vi har bokat upp ett antal arbetsdagar. Jag fick en massa inspiration av mötet och nu har jag ganska klart för mig vad jag skulle vilja att vi riktade in oss på. Men vi är fyra stycken så vi får förhandla och jämka. Det blir säkert enighet till slut! Det enda som stör glädjen en aning är att lilla My hatar mig. Men vissa saker får man helt enkelt ta. Och du vet ju att jag gillar dig ändå My, minns hur du presenterade mig för din kompis på studentpuben: "Det här är Pellepenna och han älskar mig". Vi kommer att ha såååå roligt i vår grupp utan dig lilla My! :-P

Annars började dagen inget vidare. Jag skulle ta med mig en massa akvariefisk från ön till stan. Där skulle en kille från Ängelholm möta upp och göra affär på mina fiskar. Jag kom iväg 20 minuter för sent och drabbades av vägarbeten och annat elände. Dessutom höll en av påsarna med fisk inte luft så jag fick ge första hjälpen på en p-plats. Men allt ordnade upp sig till slut och det blev riktigt fina pengar på affären. Dagens summa tillsammans med pengarna från den fisk jag sålde igår (till en kille som kom körande ända från Vetlanda, dvs 25 mil) gör att hobbyn känns lite roligare än vanligt!

Nu ska jag ägna eftermiddag och kväll åt kontemplation. Med andra ord, äta gott, se en dålig film och läsa vidare i "Svinalängorna". Fast egentligen vill jag se Elfsborg få stryk av DIF men jag orkar inte cykla ned till Harrys mellan regnskurarna. I morgon börjar arbetet och då stiger moralen.

Comments:
Nja, det blev kanske inte direkt storstryk för Elfsborg och jag tycker de svarade upp bra mot Stockholmarna. Däremot är jag nyfiken på vad det är för projekt ni gör i B uppsatsen?
 
Jag är inte bitter! :P
 
Helena: Jag håller med om fotbollen. När det gäller grupparbetet så är det fortfarande ostrukturerat men kommer att behandla ortens stora tidning och villkoren för deras produktion (pengarna kontra ordet) eller något i den stilen.

Lilla My: Det gör mig glad.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?