onsdag, maj 23, 2007

 

Dagens utmaning: Nutidskrysset.

Ni som regelbundet läser här kommer kanske ihåg att jag har försökt med liknande utmaningar tidigare. Då var det DN:s nutidstips. Visst var det svårt? För alla som kände sig lite korkade den gången så kommer här en ny chans, detta nutidskryss är hämtat från Smålandsposten och du hittar det här.

För mig gick det klart bättre denna gång än när jag gjorde DN:s test:

Nutidstest
v.20
9 rätt av 12 möjliga
Tack för din medverkan!
Av de 620 personer som gjort testet fick du bättre resultat än 254 personer. (41%)

Fenomenet att nutidstipsen är lättare i mindre tidningar har jag märkt när jag hemma testat min kunskap i öns lokala blaska. För att inte tala om korsorden. Vad ska man dra för slutsats av det? Jag vägrar komma med svulstiga uttalanden om att folk som bor på landsbygden är dummare än de i storstaden. Men kanske ansvariga redaktörer inte riktigt litar på sina läsares intelligens? Eller har vi som bor på landet ett ömtåligt självförtroende som behöver byggas upp genom lite lättare tester så vi får känna oss smarta?

Comments:
Hehe. Alla hör av sig till mig via messenger istället och berättar att de antingen fått grymt dåligt, och därför inte vill skriva det här, alternativt fick full pott och inte vill skryta.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?