lördag, maj 05, 2007

 

Post tenta!

Härliga känsla! Jag brukar säga att jag inte är nervös innan tentorna men idag kom jag på att jag alltid pratar mer än vanligt innan vi går in i tentasalen. Efteråt fryser och huttrar jag. Med andra ord så är min hjärna inte nervös men kroppen är det. Fast talcentrum sitter väl i hjärnan så där sprack den teorin. Hur som helst, det är härligt när en tenta är avklarad!

Precis innan vi skulle gå in fumlade jag med glasögonen så att de for i golvet och det högra glaset hoppade ur bågarna. Jag lyckades pillra eländet på plats igen, det hade blivit jobbigt att sitta i nästan fyra timmar och blunda med ena ögat. Nästan fyra timmar ja, dagens övning var ovanlig på så sätt att jag bara hade 6-7 minuter kvar av tiden när jag lämnade in tentan. Tiden flyger iväg när man har roligt!

Nu har jag varit och hämtat gräsklipparen på verkstaden. Men idag ska inte klippas ett enda grässtrå. Jag har just sjunkit ned i en stol på verandan med en öl och datorn i knät. En viloeftermiddag kan man väl få efter avslutad kurs? I morgon ska 6-7000 kvadratmeter gräs klippas. Var det något mer? Jo, jag hittade ju en bok: "A, B, C och D - vägledning för studenter som skriver akademiska uppsatser". Den ska vara läst innan B-uppsatsen påbörjas har jag ett svagt minne av. Innan måndag alltså...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?