torsdag, maj 03, 2007

 

Stora pluggaredagen, dag ett av två.

Nu ska här studeras kvantitativa metoder. Ordlista ska skapas och tabeller likaså. Vad var det mer? Äh, jag utgår från anteckningar och håller mig undan Djurfeldt i största möjliga utsträckning så går det nog bra. Tentan är på lördag och vilken uppladdning är väl bättre inför den än after school i morgon kväll? Är någon på så åker jag över till stan i morgon eftermiddag.

För er som av någon outgrundlig anledning bryr sig om mina missbruksproblem kan jag meddela att idag inleds behandlingssteg nummer två, från 21 mg till 14 mg. Ja, jag talar alltså om nikotinplåster. Lustigt nog visade det sig på apoteket igår att 14 mg-plåstren bara finns i en-veckasförpackning. 21 mg-varianten fanns i tvåveckorsförpackning med ordentlig rabatt.Rackarns läkemedelsbolag, de lurar in mig på ett avgiftningsprogram och mitt i behandlingen höjs priset. Men det är värt varenda krona att bli snusfri!

Apropå nikotin, ni har väl sett "Thank you for smoking"? Om inte, gör det snarast!

Nu tillbaka till studierna...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?