måndag, juni 04, 2007

 

Idag lämnade vi in B-uppsatsen.

Vilken härlig känsla! Fast egentligen säger jag så bara för att verka normal, jag saknar redan gruppen. Äsch, egentligen ÄR det skönt att lämna in uppsatsen men jag vill lära mig mera saker NU och arbeta med nya projekt. Varför ska sommaruppehållet vara så jävla långt? Visserligen tror jag det är nyttigt att komma ut från skolan och köra buss ett tag men en månads "lov" hade väl räckt?

För övrigt måste jag ta till ett berömt citat och säga "jag är upprörd". Vi var i stort sett klara med uppsatsen i fredags men vi har läst igenom den på egen hand under helgen och kommit med några ändringsförslag. Idag träffades vi hemma hos Ängeln för en sista genomgång. Efter att vi fört in ändringarna promenerade vi bort till repro för att skriva ut två exemplar. Vi gick från Ängeln några minuter efter tolv och vi skulle lämna in uppsatsen senast ett. Det tar fem minuter att gå till repro. Tror ni att vi hann? Glöm det! Vi stod i kö i 15-20 minuter innan vi gav upp och sprang tillbaka till Ängeln för att hämta papper (vi tog till och med hjälp av bilen 300 meter). Därefter ilade vi tillbaka till skolan och en datasal och lyckades efter viss möda och stort besvär skriva ut två exemplar. Som vanligt strulade skrivarna en hel del med påföljd att rätt vad det var så började vår skrivare spotta ut nästan tomma papper med endast några få krumelurer uppe i hörnet. Jag hatar datasalarna och det är därför jag har tyckt att det är så bra att repro finns.



Nu verkar det som om jag måste revidera min uppfattning om repros förträfflighet. Enligt prislistan ska repro kopiera för 40 öre per sida men då ska det inte vara något merarbete för att kunna skriva ut. Hur fan kan det då bli sådana köer? Om det nu är så mycket designfolk som måste tjata och diskutera på plats vid disken så kan väl repro ha en kö för den överbeskyddade och överbetalda utbildningen och en snabbkassa för oss vanliga lågbudgetstudenter!

Nu är jag lugn igen, vad skönt det är att få skriva av sig gnället ibland!

Det enda roliga som hände i repro-kön var att vi sjöng för en mycket generad Jen Grusplan som fyllde år idag. Grattis Jen!


Comments:
Jag hörde sången och ja, med en skönsjungande alt hade det varit bättre...
 
Var snäll nu Helena. Jag / vi kan bättre men nu var det inte frågan om att göra folk till autografjägare utan om att fixa en bättre kö-plats. Men vem erbjöd ett födelsedagsbarn sin plats i kön? Ingen! :-P
 
Men gud vad ni ungdomar stressar...gör som birdie: Stå lugnt i kön och njut av livet!

;)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?