fredag, juni 22, 2007

 

Jag vägrar lämna byn...

...under resten av midsommar. Nej förresten, båten ska i sjön och måste rullas dit via grannbyn. Men för övrigt håller jag mig undan turistinvasionen!

Igår körde jag buss fram och tillbaka till Göteborg som vanligt. På hemvägen var det en galning som försökte köra om mig när två filer gick ihop till en. Jag höll åt sidan så gott jag kunde men det hjälpte inte, han höll på att fasta mellan räcket och bussen lik förbannat. På något sätt tyckte han att det var mitt fel att han tvingades ligga bakom bussen för han blinkade flera gånger med helljuset och låg toknära för att markera sitt missnöje. Till slut blev jag lite sur så efter rondellen, där det blir kameraövervakad 70-väg, höll jag max 40-50 och lade mig mitt i filen så han inte kunde köra om. Efter en halv minut körde jag åt sidan så mycket jag kunde och då kom han ju farandes som en bålgeting i sin BMW. Han hann säkert accelerera upp i 90 innan han kom om min buss och fick syn på hastighetskameran. Då tvärnitade han och låg sedan snällt framför mig i 70 bra länge. Vi bussförare är lättroade!

När jag fått avlösning och skulle köra hem firmabilen till ön fastnade jag i midsommartrafiken. Istället för 45 minuter tog resan två timmar. Folk slängde ölburkar rakt ut från bilarna vartefter de drack ur dem. I vägrenen pinkade folk och gick sedan ikapp sina kompisar i bilarna. När jag äntligen kom hem till byn hade sommargrannens ungar fest för tredje kvällen i rad. Kvart i ett gick jag över och röt till. Tystnaden kändes befriande.

Nu är jag alltså ganska trött på folk så därför håller jag mig i byn. Men vi har kompisar som sover över hos oss och ett gäng till borta i huset på ängen så det blir ändå lite socialt liv ikväll.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?