fredag, juni 15, 2007

 

Så har sommarjobbet startat...

...på riktigt. Invigningen blev Göteborg tur och retur. Idag var det inte äckelvarmt på bussen utan mer normalvarmt, skönt! Nästan framme, det vill säga på sträckan mellan Liseberg och avfarten mot Nordstan, var det tokmycket trafik och hälften var nog turister. Det höll på att bli krockar tre-fyra gånger på de kilometrar det handlar om. Men bromsfoten och skallen var pigga och samarbetade så jag slapp bli inblandad i något krockande.

På hemvägen var det kaos på E6-E20 som vanligt. En långtradare hade fått fel på bromsarna och stod stilla mitt i ett körfält. Det betydde 25 minuters försening. Efter att ha kommit av motorvägen hamnade jag bakom en timmerbil som lusade fram i 75-80 på 90-väg. Det tog 15 minuter innan han slängde sitt äppelskrott och svängde in mot kanten så jag kunde köra om, grrr!

Nu är jag äntligen hemma, bättre sent än aldrig.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?