lördag, juli 14, 2007

 

Blåbärs- och mötesdag...

Precis som rubriken antyder så var det blandade aktiviteter idag. Vi inledde med att hela familjen släpade sig upp hyfsat tidigt. Efter att ha plågat i oss frukost och gjort matsäck for vi ut i skogen och plockade blåbär. Jag fick dispens från plockandet någon timme för jag var tvungen att läsa in mig på en del papper inför ett möte senare på dagen. Jag satt där lutad mot en tallstam mitt i blåbärsriset, läste mina papper och njöt av att se familjen strävsamt slita med bärplockandet. Kort sagt, jag hade det riktigt bra ända till familjen började knorra. I takt med att de började bli trötta ställde de nämligen krav på deltagande från min sida. Inte ens att jag vädjade och sa "familjen" med min bästa Sunes pappa-röst hjälpte. Jag var helt enkelt tvungen att slita med plockandet ett tag. Tack och lov blev det rast strax efter. Vi plockade fram korgen med äggsmörgåsar och kaffe och hade det bra ett tag innan plockandet fortsatte. Äh, allvarligt talat, bärplockandet var också riktigt trevligt!

Resten av dagen slösades på vägföreningsmöte. Nödvändigt, men fan så tråkigt! När jag äntligen kom därifrån så räckte dagen inte till mer än lite pasta och champinjoner till middag och en film som nedtrappning. Det blev "The usual suspects", en av mina absoluta favoriter!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?