söndag, juli 01, 2007

 

En härligt, ledig sommardag!

Idag har jag sovit till nio och sedan legat och läst en halvtimme innan det var dags att gå upp. Boken heter "Snabba cash" och är skriven av Jens Lapidus. Ingen absolut höjdare men en bok som definitivt är svår att lägga ifrån sig. Efter lite läsning var det dags att ordna till en rejäl frukost. Jag tog ansvaret och det blev prinskorv, köttbullar, omelett (ja, jag kan ju inte göra äggröra), tomat, gurka, bagels med russin och kanel (som Malin och en av syrrans ungar bakade igår), kaffe, te och juice. Helt okej faktiskt!

Resten av dagen har gått i slöandets tecken. Jag åkte fram och tillbaka till hufvudstaden igår, det vill säga 13,5 timmars arbete, så jag skäms bara lite för slöandet. Men nu på kvällen ryckte vi upp oss och åkte till en bra Italiensk krog på norra ön där vi stämt möte med grannar från vår tid som villahuliganer i Stockholm. Det har varit en bra kväll med god mat, god öl, trevliga vänner och havsutsikt i västerläge med solnedgång!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?