söndag, juli 15, 2007

 

För det är ingen vanlig dag...

...för det är Pellepennas badaredag, hurra hurra hurra!

Ja, idag har det skett. I samband med det ovanligt sena båtiläggandet blev vi så blöta så vi tyckte det var lika bra att kasta av alla kläderna och dyka i böljan. "Vi" är alltså min kompis Lasse samt undertecknad. Jag kan meddela att vattnet var varmt och det var inget stort lidande att doppa sig. Härligt, nu har jag klarat av det obligatoriska badandet och kan i fortsättningen bada helt utan krav, och enbart för att det är skönt, senare i höst!

Båten kom för övrigt aldrig i, vi fixade med en massa kringarrangemang istället. Nu jobbar jag i tre dagar, men på torsdag smäller det. Då ska båten i och Pylla och jag ska fiska!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?