onsdag, juli 11, 2007

 

Äntligen fungerar Linux!

Jag tror allt rullar nu: Fildelning över nätverket, programdelning från satellitdekoder, skrivardelning, Internet, mail och messenger. Härligt! Hmm, nu kom jag på några saker till som ska konfigureras: FTP-server och hysch-hyschuppkoppling. Bill Gates, you're soon out of here!

Imorgon ska jag arbeta mellan sex och tio på förmiddagen. Förmiddag är väl ett tveksamt ord förresten, det är den tid på dygnet som vi svaga själar kallar morgon. Även om det är väl tidigt (även i min smak) att gå upp 5.15 så är fördelen att jag kommer upp tidigt. Klockan 10:15 är jag hemma igen och kan äta frukost på verandan med färskt bröd direkt från bageriet! Hoppas SMHI har fel så att jag verkligen kan äta min frukost på verandan. De spår regn, men vem har kvar sin tro på SMHI? Deras prognoser blir mer och mer osäkra i takt med att de blir mer och mer affärsdrivande. Idag tror jag det är så att de som har råd att betala får skapligt säkra prognoser. Vi andra får hålla tillgodo med fria fantasier...

Comments:
Grattis! Funkar det interna nätet bättre än med M$?
 
Nja, jag tycker nog att nätet är ganska så mycket trögare under Linux. Fast mina klienter är XP-klienter, det kanske är det som är felet? :-S
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?