lördag, juli 07, 2007

 

Regn, regn och åter regn...

...men det är ganska okej. Regn betyder att jag inte behöver sitta med solen rakt in i vindrutan och få värmeslag när jag jobbar. Regn betyder att jag kan vara inomhus och läsa en bra bok eller äntligen lära mig Linux utan dåligt samvete. Regn betyder också att jag inte kan (slipper) klippa gräset. En ganska bra sommar på det hela taget!

Men det är klart, regn betyder också att det inte är så inbjudande att grilla. Det lockar inte heller att hänga nere vid sjöboden och fiska, sola, bada eller paddla. Ska jag vara så trevlig att jag tänker på andra så är det synd om alla desillusionerade semesterfirare som glider runt här med paraplyer. I ren frustration dricker männen för mycket i sina husvagnar vilket allt oftare leder till att de piskar på sina fruar. Trist! De snällare männen går på restaurang med fru och barn och låter frustrationen gå ut över serveringspersonalen istället.

Det är nog säkrast att solen får lysa ändå...

Visst ja; Lilla s är upphittad så ni kan sluta leta nu. :)

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?