söndag, augusti 12, 2007

 

03:55 och alla bröllopsgäster är nedbäddade.

Nåja, i alla fall hemkörda till sina respektive hotell och pensionat. Summan av dagens bröllopp sett ur en chaufförs synvinkel blir så här:

- En samling trevliga människor som kollektiv betraktat.
- En trevlig äldre dam som höll chauffören sällskap i 20 minuter innan de andra vågade ut ur kyrkan (det spöregnade då).
- En underbar svägerska (till bruden) tillika reseledare.
- En galen trubadur som inte bara spelade gitarr i bussen på nattkröken utan även kom att tänka på chauffören och gick tillbaka in till festen för att kidnappa två öl "som chauffören skulle ta när han kom hem så han kunde varva ned innan han gick och lade sig". Vilken underbar idé, det är det jag håller på med just nu.
- En sur brud (ja, inte vilken tjej som helst utan själva bruden alltså) som gnällde på chauffören för att firman hade lovat buss med CD-spelare. Skit, nu blev det ingen musik under 15 minuters färd mellan kyrkan och den hyrda lokalen. :-P

Under denna sena nattimme kan jag dock erkänna att bussen faktiskt hade CD-spelare. Jag hittade eländet undangömd i ett skumt hyllfack strax innan jag åkte och hämtade gästerna efter festen. Det tog mig bara tre och ett halvt år att hitta det facket! Men jag erkände för svägerskan och hennes make och bad dem hälsa bruden och be om ursäkt. De konstaterade dock kallt att brudens värld nog inte skulle gå under för denna händelse. Bra och trevliga människor!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?