lördag, augusti 04, 2007

 

Dagens nutidstestet i Smålandsposten:

Dagens utmaning, jag lyckades få 9 rätt av 12 möjliga. Jag har noll koll på antalet fartkameror (jag tycker de står överallt), turkiska premiärministrar och svenska överbefälhavare. Här är testet.

Märks det att jag har lite tråkigt? Jo, det stämmer, fast nutidstest är ganska roliga. De i SMP tjänar dessutom syftet att hålla lite kontakt med Växjö och skolan när jag nu sitter här hemma i förskingringen och tvingas ha sommarlov. Tack och lov finns det äntligen ett startdatum för nya terminen: 4 september börjar la dolce vita igen! Men innan dess hinner jag köra några bussturer till. Idag bär det av till kungliga hufvudstaden igen. Det blir nog varmt och gott för solen är framme och det betyder att jag startar körningen med två timmar rakt in genom vindrutan. Vem behöver solarium?

Comments:
Tusan. Missadew turkiets premiärminister... Visste i alla fall att det inta var Atatürk längre.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?