måndag, augusti 27, 2007

 

Dags att ladda upp inför plugget!

Jag börjar med att besöka campusfestivalen på onsdag. Det blir säkert roligt! Lilla S fixade biljett och bjöd in till GG-förfest vilket ska bli jätteroligt! Men det är inte helt självklart att kunna ta sig från ön till stan märkte jag när jag började planera. Min perfekta "aldrig en anmärkning på besiktningen"-Toyota vill absolut ha nya tänddelar, framförallt ett fördelarlock, för att jag tryggt ska kunna ta mig den ganska långa sträckan. Eftersom jag har en importbil var det inte självklart att delarna fanns tillgängliga. Nu var Toyota snälla nog att trycka in mig på en verkstadstid som egentligen inte fanns vilket innebär att jag får bilen fixad på vägen mellan ön och stan. Tack Toyota! Men egentligen kan man kräva denna service när ett fördelarlock, brytarspetsar och tändkablar går på 1700 kronor!

Det blir övernattning i stan. Då passar jag på att fixa till en router till Internet i hyreskåken. Den student jag tidigare delat bredband med har flyttat och nu ska jag, de jag hyr av samt ytterligare en hyresgäst dela på en 24 Mbit-lina. Det kräver lite installation och kabeldragning. Internet måste fungera när skolan börjar nästa tisdag annars får jag ångest!

Comments:
hihihi... det är alltid så spännande när du festar med oss... :P
fast det är inte säkert att det bara blir gg-töser här. ska bjuda in lite annat löst folk också tänkte jag. ;)
 
Sorry Buskis. Du fick ångest i alla fall, tror jag.

www.kalmarff.se ;-)

Men jag hoppas att du blir gladare av att veta att åtminstone en i din bekanskapskrets är glad och nöjd idag....
 
Lilla syster, spännande? Det låter som om jag hade fulat ut mig något oerhört tidigare. Jag har väl skött mig skapligt? ;)

Hemske: Jo, jag fick lite ångest. Någon glädje för din skull känner jag tyvärr inte. :-P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?