måndag, augusti 06, 2007

 

Inför GAIS-DIF...

Nu har familjen laddat upp inför kvällens fotbollsmatch. Uppladdningen gjordes på fiskkrogen i grannbyn. Köksbänkarna hemma är nyoljade vilket gjorde att jag fick stränga order av Suddagumma att inte diska innan hon och Stala (min yngsta) åkte till badstranden. Kvar hemma satt alltså jag utan tillstånd att få diska, snyft...

Lite senare på dagen räknade jag ut att om man inte får diska, av hänsyn till eventuella stänk på nyoljade bänkar, så får man inte heller tillstånd att laga mat. Jag ringde följdaktligen familjen och bestämde möte på fiskkrogen som nästan ligger granne med badplatsen. Nu har vi nyss kommit hem, nöjda och belåtna efter god mat och ett par skapliga promenader. Snart kommer min kompis Lasse och då knuffar vi bort Stala från TV;n och njuter (?) av matchen GAIS-DIF. Med lite tur ligger Djurgården etta i tabellen efter kvällens match. Alla andra resultat har gått vår väg de senaste två omgångarna. Jag har njutit av att se lagen i toppen antingen spela oavgjort med varandra eller få stryk av lagen som ligger längre ned i tabellen så varför skulle vi inte lyckas klå makrillarna?

Här är ett recept på de grönrandiga firrarna som låter läckert: Länk

De stekta GAIS-arna, jag menar fiskarna, kan hämtas på Ullevi efter matchen.


Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?