onsdag, augusti 22, 2007

 

Jag har kommit ut ur garderoben!

Jävlar vad varmt det var där inne. Men nu ser det riktigt bra ut med nymålade vita väggar, IKEA-mojänger med massa trådbackar i och ombökad elektricitet. Om nu bara Suddagumma kommer ihåg var hon ställde skenorna till hyllkonsollerna ska jag sätta upp hyllorna också.

"Komma ut ur garderoben" är väl ett väldigt konstigt uttryck, håller ni inte med? I mitt fall stämmer det ju ganska bra eftersom jag nyss kommit ut därifrån men som metafor för att avslöja sin sexuella läggning klingar det ganska tokmetaforiskt. Jag försökte (på nätet) hitta varifrån uttrycket ursprungligen kommer men tröttnade ganska fort. Däremot hittade jag en del personer som, liksom jag, "kommit ut".

Kungen berättade att han innerst inne var Djurgårdare, inte AIK-are.
Kläder kan komma ut ur garderoben.
Folkpartister kommer ut ur garderoben. Fortsätter denna trend lär vi snart få se att en del av dem är brunare än "konservativa".
Svenska företagare uppmanas att komma ut ur garderoben.
Hela länder kan komma ut ur garderoben, Libanon till exempel.

Nu orkar jag inte ge fler exempel. Sitt inte och tryck, gör som kungen!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?