onsdag, augusti 29, 2007

 

Nya terminen närmar sig - tillbaka i stan!

Jaaa, vad härligt. Livet lyfter sig ett par snäpp! Visserligen är allt som rör teknik lite rörigt. På vägen till stan stannade jag enligt överenskommelse på Toyotaverkstaden för att få nytt fördelarlock. Det sprack (liksom locket tidigare gjort). De hade tagit hem två av tre möjliga varianter till min bil. Givetvis var det den saknade tredje varianten som skulle ha passat. Jag studsade alltså vidare mot universitetsstaden med ryckig körning, dock lite trygg i förvissning om att verkstaden har det rätta locket hemma i morgon då jag på nytt passerar (om jag inte fått motorstopp någonstans längs vägen).

Mer teknisk röra: Min granne i mitt "minikorridorboende" i stan har flyttat under sommaren. Det kan jag leva med. Att han har sagt upp sitt bredbandsabonnemang där jag var inköpt hyresgäst var svårare att acceptera. Nu löste det sig genom att jag tjuvade in mig på mina hyresvärdars trådlösa abb. Skönt att den biten ordnade sig, jag var utan internet i 45 minuter och fick nästan abstinenser! När jag hade anslutit min dator så upptäckte jag en som har lättare än jag att vara utan nätet; Jen G. Skönt att se henne på plats igen!

Mer teknikröra då? Jodå, min TV fungerade inte heller. Jag fick be hyresvärden ta tag i det problemet för det är fel på antennen, inte TV:n. Därför har jag precis fått se Susanna Kallur missa VM-medalj via datorn. Det borde egentligen inte vara ett problem men för mig med min bärbara, vilken har ett trasigt ljudkort, är det ett rent helvete. Jag fick lyssna på radiosporten och samtidigt försöka titta på datorskärmen. Problemet är att radion ligger 40-50 sekunder före internetutsändningen.

Mer teknikröra då? Nope, i övrigt fungerar allt bara fint. Och utanför det tekniska så ska det bli jäkligt roligt att förfesta hos lilla S och sedan leka loss på festivalen. Framförallt ska det bli roligt att träffa alla klassisarna igen.

Fan nu rev Stefan Holm på radion. Ingen fara dock, på datorskärmen står han ju fortfarande där och laddar...

Comments:
Lustigt. På vårt jobb ligger Webb TV 30-50 sek före radion.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?