onsdag, september 05, 2007

 

Bloggen fyller ett år idag!

Hurra, hurra, hurra. Eller? What ever, jag tänker fortsätta för jag har roligt!

Idag är jag inte lika grinig som igår för det har rättat till sig med kurslitteraturen. Tack Leo J. och Lilla My som fixade det andra häftet till mig medan jag var på mobiltelefoninköpsresa. Nu har jag läst halva Asplund och känner att jag kommer att hinna läsa (och sammanfatta) resten i morgon. Apropå litteratur och skola: Grattis Jen G! Nu kan firma C-uppsats börja arbeta utan tankar på gårdagens bekymmer!

Just det, mobiltelefoninköpet: Jag skrev tidigare att min gamla mobil tröttnat. Idag har jag beväpnat mig med en så gott som oanvänd K800i. Jag brukade tidigare säga att en mobiltelefon har man för att kunna ringa med och för att kunna bli nådd. Alla andra funktioner hade jag växt ifrån. Jag ljög! Jävlar vilket underbart ljud det är i denna mobil med stereohandsfreen. Varför ska man ha en Ipod? Nu ekar The Mo i mina öron och basen gör roliga saker med nervsystemet. Radion låter också kanonbra här i stan. Nu ska jag strax åka hem till ön så då får jag testa hur bra radioantennen är...

För övrigt måste jag nämna att dagens lunch bestod av makaronipudding från vårterminen någon gång. Ja, självklart var den fryst, men ändå. Fläsket smakade lite skumt. Ketchupen visade sig ha ett sista förbrukningsdatum från juni -06 men den smakade bra. Nästan bättre än vanligt faktiskt, lite starkare på något sätt...

Apropå utgångna sista förbrukningsdatum så har Mikael Odenberg avgått. Han säger att det beror på de hårda besparingarna inom försvaret. Jag tror han är grinig för att han inte får avlyssna vanligt folk som pratar i telefonen. Nu kanske du kan sluta säga "bombtillverkning" varje gång du talar i telefonen Lilla S. Själv talar jag inte längre i telefonen, jag lyssnar på musik i den!

Comments:
grattis bloggen på ett års dagen! :)

hihihi... åh nej! jag som hade så roligt med mitt experimenterande med diverse terrorismförknippade ord... :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?