fredag, september 14, 2007

 

Do you feel like I feel Natalie?

Vem fan bryr sig hur hon känner? Yttrandefrihet i all ära men kan ingen ta initiativ och helt enkelt förbjuda att denna vidriga låt får spelas i radio? Den kan möjligen få spelas i barnradion på morgonen. Där hör den ju hemma då den följer samma koncept som de danska Ken- och Barbiekopiorna var framgångsrika med i Aqua. Jag ser fasansfulla fantasibilder framför mig där hysteriska sju-åringar står längst fram vid scenen och svimmar av kärlek eller helt enkelt bara smäller med sina bubbelgum när någon slemmig typ framför denna helt onödiga låt och vickar på rumpan. Varför har någon bemödat sig om att skriva en sådan låt, den har ju gjorts tusen gånger förr?!

Ja jävlar, hur rätt hade jag inte i min slem-vision! Ola Svensson heter tonårsgigolon och min fantasi är otäckt lik verkligheten.

Låten efter, Never Ever med All Saints, är hundra gånger bättre. Vad då "låten efter" tänker ni kanske? Så ni känner alltså inte igen konceptet redan efter två låttitlar? "Vi blandar dagens hits med det bästa från igår". Jag lyssnade alltså på Mix Megapol på hemvägen från skolan (den långa hemvägen alltså, från stan till ön). Jag vet att vissa kommer att reta mig för mitt val av radiostation nu men jag trivs ganska bra med den här kanalen ibland. Jag har tydligen blivit för gammal för P3 (eller den för ung för mig) när programmet inte sänds från Göteborg. Samtidigt är jag för ung för att dö (det vill säga; lyssna på P4:a).

Nu tappade jag bort mig (som vanligt). Jo, "Never Ever" spelar i en helt annan division än Natalietramset. Det är en häftigt fantasifull låt som inte låter som alla andra. Trots att den har en alldeles egen profil så står den stadigt förankrad i musiktraditionerna. Här finns både lite motown och lite blues. Ska jag vara aningen självkritisk kan jag möjligen känna att jag har lättare att falla för tjejernas plutande med läppar (och annat) än jag har att falla för disco-Ola. Dock tror jag inte att jag är alldeles bortkollrad och hur som helst är videon häftig! Denna låt platsar inte i barnradion trots att den är intelligent uppbyggd som ett barnkammarrim.

And now to something completely different som Monty Python säger: Idag hade vi nytt seminarium, denna gång med Joacim M. som lärare. Jag tyckte han verkade kanonbra, märkligt att de stackars ex-ettorna blev så skrämda? Lille Leo J. och jag lyckades presentera vårt kapitel på ett hyfsat sätt tycker jag, trots att lunchpizzan skvalpade runt i magen. För övrigt vet jag att jag snackar mycket Rally, det är bara så pinsamt när det ska diskuteras kring en fråga och alla är tysta. :-P

Comments:
Jag hade väl inga synpunkter på att du pratade!?
 
Nej då, någon kamratlig tråkning bara. Jag hänger på. ;)
 
all saints??!

usch och fy...

fast ja. ola är värre. tycker dom kan förbjuda måns och danny också när dom ändå är igång. same shit.
 
Vi är verkligen goda representanter för censur. Mångfald är överskattat! ;) :-$
 
Ola=Ytterligare en fabrikstillverkad idol som ska hjälpa redan feta skivbolagsdirektörer att bli ännu fetare. Dessutom kan han inte sjunga live.
All Saints, Never Ever= Uppdaterad treackordsversion av Amazing Grace. Så den låten är inte speciellt nyskapande, förutom möjligtsvis arrangemanget.
Men de gör den snyggt, det ska erkännas. Är det de själva som sjunger?
Innovativa och fräsch musik verkar lysa med sin frånvaro numera. Eller är det jag som gått i stå?
Jag har fortfarande den här som en av mina favoriter:
http://www.youtube.com/watch?v=Kw92UtFfDhc&mode=related&search=
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?