söndag, september 30, 2007

 

Efterskalv i soffan.

Ja "Efterskalv" är alltså titeln på boken som jag ligger i soffan och läser. Det är Arne Dahl som har skrivit den. Han är en av mina favoritdeckarförfattare och Suddagumma hittade hans senaste bok i pocketversion på bokmässan i Göteborg. Hon släpade hem ett tiotal andra böcker också, bland annat Jan Guillous "Fienden inom oss". Den bad jag henne köpa för att jag är intresserad av tankarna bakom storyn. Den tar tydligen upp det fenomen som innebär att det byggs upp en rädsla för terrorism som legaliserar att staten tillåts spionera på sin befolkning. Kusligt!

Nu ska jag ligga i soffan och läsa resten av dagen. Jag är nämligen totalt utsliten av en hel helgs slitande i sjöboden. Jag har, tillsammans med en kompis, isolerat och spikat in innertak. Dessutom har vi spikat myggnät och underpanel på utsidan. Det senare gjorde vi tyvärr idag när det regnade ganska ordentligt. Tre lager dyblöta kläder åkte av när jag kom hem: Underkläder, vanliga byxor och tröja samt slutligen blåkläder. Igår var det roligare väder (och jobb). Min kompis son var med och hjälpte oss då. Ett något udda sätt att fira sin 16-årsdag på kan man tycka. Men både jag och min kompis tillhör det underbara folket, alla vill hänga med oss. På bilden sitter de och fikar och har det bra. Jag sliter väl förmodligen med isoleringen medan de har kafferast. Nej visst fan, det var ju jag som tog bilden!

Under helgens korta stunder av ledighet har vi farit runt och deltagit i allmänt festande och rumlande på en massa aktiviteter som anordnats runtikring för att fira att årets skörd är avklarad. Vi har haft kul även om jag personligen kan anta att de hade ännu roligare på asatrons dagar då Frej och Freja intog en mer central roll bland skördefestligheterna. Kombinationen av tuffa arbetspass och fest har dock slitit hårt på en gammal man, därför har jag alltså intagit soffläge nu!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?