lördag, september 15, 2007

 

Jag har kommit på ett uppslag till C-uppsatsen...

...som jag tror skulle kunna fungera. Jen Grusplan, hörde du? Tänk om det verkligen ÄR en bra ide och tänk om du kommer att gilla den! Tänk om du har kommit på en ännu bättre ide? Då är världen på vår sida!

För övrigt har jag kommit på flera saker, nämligen två bloggrelaterade sanningar:

1. "Köttfärsfylld paprika" är stort inom bloggvärlden. Det vanligaste som mina tillfälliga besökare letar efter är nämligen "köttfärsfylld paprika". Med andra ord; vill ni synas och bli en bloggkomet (vilket inte bör vara ett självändamål) ska ni strunta i att kommentera och länka till dagsaktuella händelser. Sätt er ned och formulera något välfunnet om köttfärsfyllda paprikor istället!

2. Vissa stackars människor med låg datorvana smyger förskräckt ut på Internet i allmänhet och på bloggar i synnerhet med grundinställningen "Jag kommer att bli våldtagen av ett virus" alternativt "Någon väntar på att ta över min dator och hela mitt liv"! Det gemensamma för dessa stackare är att de använder brandväggar som är så korkade att de inte tillåter någon som helst subversiv verksamhet från sin husse eller matte. Till exempel tillåts de inte klicka på en kommentar i min blogg för då skriker deras mjukvarubrandvägg: "field blocked by Outpost Firewall". Det är synd om människorna, tänk att aldrig få ha sex bara för att AIDS finns. Knepet är inte total avhållsamhet utan LAGOM och logisk försktighet!

Nu ska jag belöna mitt läsande och min (kanske) skapliga (embryo) till ide med det glas vita vin som Suddagumma just gled förbi med och placerade i min hand. Skål och trevlig helg!

Comments:
Hur kan man se vad de som besökt bloggen sökt på?
 
Till exempel genom denna (gratis)tjänst: http://www.sitemeter.com/
 
jag vill också ha en c-uppsats idé!! *gråt*
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?