söndag, september 23, 2007

 

-Jag kan laga maten...

...sa jag till Suddagumma och fick en kastrull blötlagda vita bönor i handen. Nej nu jäklar, här någonstans går gränsen för min vegetariska välvilja. Vad gör man med vita bönor? Kokar dem i tomatsås - aldrig i livet, jag är väl ingen cowboy? Koka dem med lagerblad och lite vitlök och andra kryddor kanske? Ja men sedan då, vad äter man till? Nej, jag kör ned foten i backen. Jag kokar dem med lite kryddor så kan Suddagumma göra vad hon vill med dem när vi inte äter ihop. Nu blir det istället broccoli- och potatisgratäng till middag (det blev aldrig av att jag lagade det i onsdags). Mums!

Igår var jag hos kompisar och fixade el i deras garage. De hade satt upp en elcentral som inte var godkänd så den slet jag ned och sedan gick vi över till en granne och frågade om inte han hade en kapslad elcentral i gjutjärn liggande. Så klart hade han det! Han är en av öns största samlare och slänger sällan något. För några år sedan så hade kommunen skrotinsamlingar här och där på ön för att folk skulle lämna bilar, jordbruksmaskiner och allsköns bråte där istället för att dumpa skroten i naturen. Alla körde dit sitt bråte utom grannen och hans kompis. De var där och hämtade det som andra slängde och körde hem det till sig istället. Det var de två som uppfann den skylt som sedan blev berömd på trakten: "Släng ej - tillhör mig". Den skylten satt de upp vid attraktiva skrotprylar som de inte fick in i sin bil på direkten.

Nåväl, tillbaka till elarbetet: Jag skulle egentligen bara dragit några kablar till eluttag och trefashandske men nu blev det istället både det och byte av centralen. Med andra ord blev jag fast i deras garage i sex timmar. Jag var lite muttrig fast egentligen var det ganska kul att dra el igen, det har jag inte gjort sedan vi byggde om köket och det är väl ett par år sedan nu. Men det innebar att jag inte fick något gjort här hemma så nu måste jag skynda på lite med matlagningen så jag hinner göra rent akvarierna sedan. I morgon blir det en fram- och tillbakasväng till skolan och på kvällen är det dags för DERBYT!

Comments:
Derbyt ser jag enbart med egenintresse. 0-0 vore mumma. AIK-vinst kan jag också leva med.
Är Tauer med? http://www.hemske.com/stringe.jpg
 
Jag kom att tänka på Hoola Bandoolas rader:

"Men halva mänskligheten
kommer aldrig att bli fri.
Så länge som den andra halvan
hålls i slaveri".

Syftar de på dessa stackars män som hålls som hantverkarsexslavar då? :-P
 
Har alltid undrat vad de menade med de där raderna. Självklart måste det var så! :-)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?