måndag, september 24, 2007

 

Körförbud och trattkantareller.

Idag ringde bilverkstan på min mobiltelefon fyra gånger när jag satt på föreläsning. Jag tryckte bort samtalen varje gång men till slut var jag tvungen att smita ut och ringa upp för att fråga vad de ville. "Hej, vi har glömt att släcka besiktningstvåorna på din bil så det är körförbud från och med idag"! Jag blev så jävla arg så jag bad honom snabbt (innan jag exploderade) att ringa Suddagumma och diskutera det där med henne, det är hon som kör Saaben. Sedan surade jag ända fram till nästa rast.

Efter rasten var jag på bättre humör. Rally och jag hade då bestämt att han kommer hem till mig på ön nu på torsdag och förbereder vår seminariepresentation av en artikel. Perfekt, det spar en massa tid för mig. Det är ju roligt att få besök också! Dessutom lyckades jag skrika till mig en seminarietid på förmiddagen åt oss. Detta skedde i mycket hård konkurrens, alla ville ha förmiddag denna gång.

Humöret hamnade definitvt rätt när jag tog en svampplockarpaus på hemvägen. Jag chansade och slängde av mig bilen på en p-plats längs skogskanten och gick rakt in. Jag hann precis passera alla högarna med toapapper intill vägen och sedan stod svampen där. Det var så jäkla mycket trattkantareller att det nästan blev tråkigt till slut. Jag reste mig upp och gick en bit då och då fast det inte var färdigplockat där jag nyss satt. Svampen på bilden tog mig 20 minuter att plocka ihop!

När jag kom hem ringde verkstan igen, de hade inte fått tag på Suddagumma. Jag accepterade att ta besiktningstiden som de hade ordnat till oss: 7.20 i morgon bitti. Jag gjorde samtidigt mycket klart att jag förväntade mig en rejält bantad faktura vilket han lovade att ordna.

Nu är det drygt två timmar till avspark!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?