fredag, september 28, 2007

 

Nu börjar den ta sig...

...ja, plattan alltså. Fast jag fick ett fel första intryck. "Och det blåser genom hallen" är en pärla, "Innan mörkret faller" är en annan och "Jag fattar ingenting" är en tredje. Men introsingellåten "Om du lämnade mig nu" lyser fortfarande klarast. Man blir bara så tagen, det är en ganska svart låt. Han är ganska svart egentligen Winnerbäck. Visserligen har han gjort glada låtar också, till exempel "Sen du var här" men de låtar man minns bäst och som gör stora brännmärken i huden är de eländigaste cancerlåtarna: "En svår och jobbig grej", "Varning för ras" och en hoper andra på samma tema. Det är precis som man trivs med att må lite eländigt, märkligt!

Från musik till film. Igår pratade Jen och jag om en av mina topp 10-filmer: "Leon". Jag har bränt en skiva till Lilla S efter att vi rekommenderat filmen (den har legat kvarglömd i min ryggsäck i en vecka nu men hittades och överlämnades idag). Men när jag igår tittade på Leon igen för 5:e eller 6:e gången så upptäckte jag vissa underströmmar som jag inte trivs riktigt bra med. Jag hoppade högt när jag hittade bilden här bredvid. Nu är bilden en promotiongrunka och har aldrig förekommit i filmen men den pekar ju på en företeelse som faktiskt genomsyrar Leon. Det värsta är att jag fortfarande älskar filmen. Vad säger det om mig?

Comments:
"Om du lämnade mig nu" ger mig gåshud, om och om och om igen..... i love it! :)
 
mmmm, den är smärtljuvlig!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?