torsdag, september 06, 2007

 

Nu har jag läst och förstått allt till seminariet...

...i morgon. Det vill säga allt utom det jag själv ska redovisa eftersom den delen kommer sist i de två böckerna/häftena. Jag vet inte om det är en karaktärsstyrka eller ett tecken på idioti att fungera som jag gör - att slaviskt läsa saker och ting i en viss ordning? Jag föredrar att se det som ett bra förhållningssätt till studierna för vem vill framstå som idiot? Hur som helst, jag har i varje fall påbörjat "min" del. Jag har läst två sidor i häftet och antecknat en A4-sida. Det blir alltså en presentation på sex A4-sidor vilket innebär oändligt mycket mer än de fem minuter jag har till förfogande.

För att lösa detta dilemma avbröt jag och öppnade en flaska vin, Vini o verde, som Suddagumma och jag delade på till maten. Till detta vin intogs en färdiglagad fryst pizza (till Suddagumma) och en färdiglagad fryst mex-paj från Dafgårds (till mig). Nu ser ni att ryktet om mitt ständiga gourmetätande är betydligt överdrivet. Idag hade ingen av oss lust att laga mat. Suddagumma har arbetat in pengar till min skolgång och jag har pluggat. Efter dessa vedermödor träffades vi på kommunens återvinningsstation och hjälptes åt att lasta av en hel hästtransport full med skit. Jag älskar att slänga grejor! Väl hemma var det som sagt inte läge att börja laga mat och skita ned disk.

Under denna enkla middag satt vi och småskrattade åt kufiska och skumma grejor som hänt oss genom åren. Då kom jag att tänka på när min pappa dog. Jag åkte upp till Stockholm men hann tyvärr inte fram i tid. Syrran och jag umgicks några dagar och stödde varandra. När jag några dagar senare satt i bilen på väg hem till ön så ringer min mobil. När jag kontrollerar displayen så stod det "Pappa ringer". Jag lovar att det var spooky! (Det visade sig att det var syrran som ringde hemma från farsans lägenhet men det hade ni redan listat ut vad)?

Nu är det dags för lite studier igen. Jag känner det som att det är läge att bryta tidigt och ställa väckarklockan på 05.00 istället. Önska mig lycka till inför seminariet... :-$

Comments:
gick det bra för er? tycker sånna seminarier är väldigt bra. man förstår allt så mycket bättre. hörde dock att du inte vart så förtjust i asplunds djupdykande bok... :P
 
Nja, jag tyckte om båda. Men Dannefjord gjorde mig extra glad. :-P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?