måndag, september 03, 2007

 

Sista dagen på "sommarlovet".

Skönt, äntligen! Vad då - jag nörd? Alla kan väl inte gilla att slita och sommarjobba och sedan slå dank eller gno i trädgården under de fattiga veckor som blir över. Nej, skola och bildning, det är livet! Men fortfarande är det alltså sommarlov och jag har just kommit in efter några timmars rensande efter Suddagummas härjningar igår. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Man ska inte klippa och såga ned mer än man orkar ta hand om efteråt. Det gäller egentligen dig också Suddagumma! Men jag fjäskar väl lite då, jag ligger nog ändå minus på slit- och släpkontot.

Jag fjäskar vidare med detta recept från Vegetariskt.com som är en trevlig sida. Undrar om det är ett bra recept? Det låter så och det är framförallt enkelt och billigt att laga! Jag kan ju berätta senare om det var gott. Ostsmörgåsar (apropå bilden alltså) vägrar jag dock äta!

Förresten, är det någon som har tänkt på att spiskummin luktar fotsvett? Men gott är det!

Det verkar ha löst sig med ny mobil förresten. En tekniknördig kompis har två stycken K800i och jag får den ena till bra pris. Nu måste jag bara få hem den blixtsnabbt, jag gillar inte att vara isolerad och i stan har jag ingen fast telefoni.

Comments:
Soppan rekommenderas. Den har alla kvalitéer: God, billig, lättlagad och snabblagad!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?