tisdag, september 11, 2007

 

Soppa är bra mat!

Idag blir det tomat- och pastasoppa. Jag hoppas den kommer att smaka lika gott som "Enkel linssoppa", den soppa jag gjorde reklam för här på bloggen förra måndagen. Den faller inom samma kategorier för övrigt i alla fall: Billigt och lättlagat.

För övrigt har jag fortsatt sura över att jag inte fått tag på litteraturen till kursen ännu. Jag mailade till AdLibris igår och undrade vad som hände med min order men de har ännu inte svarat. Mitt brev var lite beskt, jag undrar om de blev sura? Bra i så fall, jag gillar inte att sura ensam. Tills vidare får jag nöja mig med att läsa förord, inledning samt kapitel 3. Det är vad Studentlitteratur bjuder på som provläsning. Det är bara lite synd att Leo J. och jag inte ska presentera detta kapitel utan ansvarar för kapitel 2...


Edit:

Jag publicerade ovanstående för fem minuter sedan och nu fick jag ett mail från AdLibris:

"Hej!
Vi har idag skickat följande böcker i din order xxxxxx. Böckerna har skickats i ett A-brev. A-brev levereras normalt direkt i brevlådan dagen efter att det skickats".

Tänk vilken makt och vilket inflytande man får när man bloggar! Organisationer böjer sig och darrar i sin vilja att vara till lags och slippa dålig publicitet. Vad sa ni? En ren tillfällighet? Jaså, tror ni det. Ja så kan det ju förstås också vara...

Comments:
hihihi... hoppas jag får ett lika tillmötesgående och snabbt svar som du på mitt "beska" mail... vågar dock inte hoppas på det.
 
Nej nej, jag tänker inte avgå. Jag tar min uppgift på allvar då jag ändå har blivit invald av studenterna. Dock har jag all rätt i världen att klaga lite på att det är jobbigt, men ändå så kör jag på! ;)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?