tisdag, september 18, 2007

 

Sveriges damer är utslagna ur VM!

Det är i och för sig synd. Men att DIF inte lyckades spöa Trelleborg igår, det är en större besvikelse. Det gäller att ha det rätta perspektivet i sportens värld! Men nu glömmer jag mig, detta är ju inte en sportblogg!

Idag har jag hängt med näsan i litteraturen större delen av dagen. Tyvärr har en hel del av den tiden varit slöseri med - tid. Jag läste och förstod mer mellan halv åtta och halv tio i morse än jag lyckades med under resten av dagen. Förutom att plugga har jag i alla fall hunnit handla mat och hämta bilen på verkstaden. Äntligen är min Toyota fantastisk igen. Huka er gubbar och gummor som legat på vägen och hindrat mig under två veckor, nu kan jag köra om igen! Tänk vad en fjärde cylinder gör skillnad när den får tillgång till bensin igen...

Nu börjar det suga lite i magen, undrar vad jag ska hitta på till middag? Till lunch blev det i alla fall en omelett med en lätt och fluffig champinjonstuvning. Ruccola och rädisor passade bra till. Vad gott det var och vad olikt det var den där hamburgertalltiken vi åt igår tjejer. Jag minns fortfarande med fasa den där fettdrypande hamburgaren med seg pommes. Men sällskapet var trevligt!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?