måndag, september 10, 2007

 

Vad ska man säga om denna dag då?

Den började med en skapligt utsövd Pellepenna. Göteborgshelgen satt nog i lite fortfarande men "äntligen en ny dag"-känslan fanns där när klockan ringde onödigt tidigt. Att låta väckarklockan ringa en regnig måndagsmorgon klockan sju är ett sätt för oss redan hårda att härda oss ytterligare.

Efter sådan lyx som snoozning, skönlitteraturläsande i sängen och frukost var det dags för rotande i databasen ELIN efter inspiration till C-uppsatsen. Jag hittade en aning av den inspirationen och chattade lite med Jen Grusplan om de funderingarna via messenger. Efter detta var det dags för dusch och sedan skolan. Anar ni den förvåning jag kände när jag i väldigt god tid klev in i föreläsningssalen: Där satt redan Lilla Syster som en av de tre tidigast anlända!

Efter en ganska bra föreläsning åkte jag tillbaka till mitt studentkrypin och kollade hur långt AdLibris hade kommit med min litteraturbeställning: Inte tillräckligt långt! Jag kollade därför att den mest akuta boken fanns i Akademibokhandelns butik på campus och slängde mig i bilen för att åka och köpa den. Tror ni den fanns IRL? Nope! Nu är det dags för ett litet krig där lärarna får välja sida. Antingen får de erkänna att de inte ger bokhandeln litteraturlistorna i tid alternativt får de hjälpa mig att attackera bokhandeln. Det kan inte vara meningen att man ska läsa böcker på 3-400 sidor på en dag?

Comments:
tssss, en av de tre första?! jag var minsann FÖRST in i salen!!! det du! :P

(jag glömde helt bort den akademiska kvarten...) :)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?