lördag, oktober 27, 2007

 

Det går vilt till i mina gamla trakter:

Det rapporterar Göteborgsposten om just nu. Dessutom har mitt gamla lokala lag (jag bodde ju mitt i Häcken-land) misslyckats med att göra come-back i Allsvenskan. Förbannade plastgräs-samer och förbannade Ljungskile som var klara för uppflyttning och inte orkade kämpa en hel match!

Egentligen är det inte dessa två händelser som är det centrala i sammanhanget. Grejen är att jag plötsligt blev så fruktansvärt nostalgisk, jag skulle gärna bo i Göteborg igen! Jag hittade en bild på min gamla port, snyft. Jag vill förstås inte släppa ön totalt heller, en lösning som erbjuder båda platserna vill jag ha! Vi får se om jag lyckas övertala Suddagumma framöver eller om det möjligen ska lösas genom arbetspendling. Mediefolket i Göteborg är ju framåt och skulle säkert behöva en forskar-wannabie, eller vad tror ni?

Comments:
Hisingen är väl också en ö.

Ö som ö. ;-)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?