måndag, oktober 15, 2007

 

Det är inte bara jag som är trött!

Nej minsann för nyss flög en liten kompis in i altandörrens ruta bakom mig så det small. Jag satt i soffan precis innanför altandörren och pratade c-uppsats med Jen på messenger, så jag lättade nog minst en halvmeter! När jag tittade ut såg jag den här lilla killen:



Efter ytterligare 15 minuter satt han kvar och då började jag bli orolig, bland annat fick jag skrämma bort en katt som kom smygandes uppför verandatrappan. Men när jag nyss tittade ut var han bortflugen (eller bortfraktad av katt vilket jag inte tror). Jag vet ju att fåglarna oftast brukar klara sig men denna gången kändes det på något sätt mer personligt. Jag undrar om glaskrocksflygandet kan ha med intag av dåliga rönnbär att göra? Visst är det väl nu som de brukar börja jäsa? Moralen av denna lilla historia ur verkliga livet bör alltså bli: "Don't drink and fly"!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?