onsdag, oktober 17, 2007

 

Eftermiddagssolen kommer fram nu...

...och ger hopp om livet på nytt! Fast i och för sig har dagsregnet underlättat pluggandet. Nu är boken färdigläst och anteckningar gjorda. Torsdag och fredag kan jag använda för att skriva ett paper om den, helgen är vikt för andra aktiviteter.

Ute i hallen slamrar snickarna. De sticker in näsan ibland och retar mig för att jag bara sitter i soffan och läser. "Det är sådana samhällsparasiter som du som sådana arbetare som vi tvingas försörja med vårt hårda arbete" sa den ena nyss. "Är huvudet dumt får kroppen lida" svarade jag kallt. Nu är varken snickaren eller jag särskilt rabiata personer för till saken hör att vi känt varandra många år. När jag var elektriker sprang vi ofta ihop på samma byggen och under matrasterna diskuterade vi hur vi skulle genomföra revolutionen på bästa sätt!

Jag måste få kasta in några skrytbilder på vad snickarna pysslar med, det vill säga en before och en after.

Visst blir det jäkligt fint? Nu har vi snart ett ställe att dricka morgonkaffe på (hallen ligger i öster) och slipper vänta på att solen ska hinna gå runt till verandan på baksidan.

Nu blir det en snabb promenad till eftermiddagssolens ära och sedan läser jag igen. Men nu byter jag ut medie- och kommunikationsstudierna mot en deckare (Jo Nesbös "Kackerlackorna") i väntan på landskampen mot Nordirland.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?